Jornada de presentació i signatura de l’acord nacional d’acció exterior

worldDissabte, a partir de les 10 hores, al Museu d’Història de Barcelona

L’Acord Nacional d’Acció Exterior és una iniciativa pionera impulsada des de la Taula d’Acció Exterior, en què es promou que l’acció exterior de Catalunya sigui participativa i compromesa socialment, nacionalment i internacionalment.

El text és fruit d’un ampli i innovador procés participatiu en què han intervingut més de 160 entitats, fundacions, sindicats, representants dels municipis, universitats, col·legis professionals i també els grups parlamentaris, exemple de com es poden impulsar polítiques públiques de forma més participativa amb la societat civil.

Demà dissabte, 22 de març, a partir de les 10 hores, tindrà lloc al Museu d’Història de Barcelona la jornada de presentació del document, que recull els principis que han de caracteritzar l’acció exterior de Catalunya en qualsevol escenari de futur, i que defineix les línies d’actuació en deu àmbits: identitat i cultura; economia; l’Europa social; representació institucional exterior; cooperació internacional al desenvolupament; pau, seguretat i defensa; socioambiental; migracions i protecció internacional; polítiques de dones: governança democràtica per l’equitat, i coneixement, ciència i tecnologia.

L’acte es clourà cap a les 13 hores amb l’acte de signatura pública de l’acord.

Us enllacem: