Jornada de vaga a COMSA-EMTE contra els tres ERO presentats

comsa-emseL’empresa vol acomiadar 321 treballadors d’arreu de l’Estat

Les Federacions Estatals d’Indústria de la UGT i CCOO convoquen una jornada de vaga el proper dilluns, 13 de maig, en el grup COMSA-EMTE, per les divisions de Sistemes, SLU (Instal·lacions) i Mechanicals. Aquesta convocatòria de vaga respon als tres ERO d’extinció de contractes presentats per l’empresa, i que pretenen acomiadar un total de 321 treballadors d’arreu de l’Estat: 88 d’Emte Sistemas; 92 d’EMTE SLU; i 191 d’EMTE Mechanicals.

MCA-UGT considera que els ERO presentats no estan suficientament justificats i exigeix mesures alternatives que garanteixin el manteniment del major nombre possible de llocs de treball. La manca d’entesa en la negociació ha comportat la finalització del període de consultes d’EMTE Sistemes sense acord. Si l’empresa no canvia el seu plantejament, MCA-UGT tem que no hi hagi acord a les divisions SLU i Mechanicals.

La Direcció General d’Empresa i Ocupació de Catalunya ha convocat els sindicats a una reunió de mediació el proper dijous, 9 de maig. Des de MCA-UGT exigim que la direcció de COMSA-EMTE acudeixi a aquesta reunió amb tots els elements necessaris que permetin arribar a un acord per als tres ERO presentats. En cas contrar, el desacord serà total i s’intensificaran les mesures de pressió.