Jornada informativa i de mobilització al metall de Barcelona prèvia als dos dies de vaga

industrial-workerDemà s’han convocat concentracions, enganxada de cartells i repartiment de fulls informatius al Polígon de la Zona Franca i al de Can Amat d’Abrera

La Federació del Metall, Construcció i Afins de la UGT de Catalunya i la Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya han convocat vaga al sector del metall de Barcelona els dies 29 d’abril i 6 de maig, tal com es va aprovar en l’assemblea de delegats i delegades del passat 20 de març.

El calendari de mobilitzacions s’inicia demà dijous, 3 d’abril, amb una jornada informativa sobre la vaga i de concentracions als polígons industrials de la Seat i Nissan. L’horari de les convocatòries és el següent:

• 8.30 – 9. 30 hores: concentració de delegats a l’entrada de NISSAN, al Polígon de la Zona Franca. El punt de trobada és la porta d’accés dels treballadors, al carrer 4 (davant del Makro). Allà hi serà el secretari general de la UGT de Catalunya, Josep M. Àlvarez.
  • 9.30 – 10.15 hores: enganxada de cartells i repartiment de fulls informatius sobre la vaga al polígon.
  • 10.15 – 10.45 hores: trasllat fins al Polígon Can Amat d’Abrera.
  • 10.45 – 11.30 hores: enganxada de cartells i repartiment de fulls informatius sobre la vaga al polígon.
  • 11.30 – 12.30 hores: concentració de delegats a la rotonda d’accés al Polígon Can Amat (sortida Can Amat de l’A-2, entre SEAT i Caprabo).

Els sindicats convoquen aquests dos dies de vaga després de 15 mesos d’intents de negociació amb la Unió Patronal Metal·lúrgica, que bloqueja qualsevol tipus d’acord per a un nou conveni siderometal·lúrgic de la província de Barcelona, amb l’objectiu de fer-lo desaparèixer i trencar amb el marc de relacions laborals.

A més, la patronal incompleix els acords i es nega a fer efectius els endarreriments salarials pendents del conveni 2007-2012, tot i que la recent sentència del TSJC ha donat la raó als sindicats i reconeix el dret dels treballadors a cobrar-los.