Jornada ‘L’alimentació, un dret vulnerat? Polítiques alimentàries contra la pobresa i les desigualtats’

El proper dia 16 d’octubre, amb motiu del Dia Internacional per a l’Erradicació de la Pobresa i del Dia Mundial de l’Alimentació, la plataforma Pobresa Zero – Justícia Global coorganitza amb el Síndic de Greuges de Catalunya la jornada “L’alimentació, un dret vulnerat? Polítiques alimentàries contra la pobresa i les desigualtats”, de 9:30 a 13:30h a la seu del Síndic (Pg. Lluís Companys 7, Barcelona). La UGT de Catalunya forma part de la Plataforma Pobresa Zero – Justícia Global.

El programa és el següent:

9:30h Benvinguda, a càrrec de Teresa Crespo (Pobresa Zero – Justícia Global) i Jaume Saura (adjunt al Síndic de Greuges).

9:45h Ponències inaugurals. Presentació a càrrec de Patrícia Cantarell (PZ-JG):

• Mikel Mancisidor, membre del Comitè de drets econòmics, socials i culturals
    de les Nacions Unides: “El dret a l’alimentació des del punt de vista internacional”
  • Maria Jesús Larios, adjunta per a drets de la Infància i l’Adolescència del Síndic de Greuges: “Pobresa i malnutrició infantil”

11:15h Pausa – cafè. Acte simbòlic i lectura del Manifest 2018 de Pobresa Zero – Justícia Global, amb la col·laboració de l’artista plàstica Delphine Boghos i de l’associació pel foment del periodisme crític i responsable SICOM.

12h Taula rodona: “Dret a l’alimentació i polítiques per fer-lo efectiu”, moderada per la periodista Mònica Bernabé:

• Irene Escorihuela, directora de l’Observatori DESC
  • José M. Gil, director del Centre de Recerca en Economia i Desenvolupament Agroalimentari i professor de la Universitat Politècnica de Catalunya
  • Gustavo Duch, editor de la revista Soberanía alimentaria, biodiversidad y culturas
  • Marta Llobet, investigadora i professora de la Universitat de Barcelona

13:30h Cloenda, a càrrec de Rafael Ribó, Síndic de Greuges, i Sonia Fuertes (PZ-JG).

Aforament limitat, inscripcions gratuïtes a cpleguezuelos@sindic.cat i 933 040 108.

Podeu llegir el manifest aquí.