Jornada “El futur del sistema ferroviari català”

pdf Díptic de la Jornada 100,25 Kb

Participarà el secretari de Mobilitat del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, Manel Nadal, així com representants de RENFE Operadora, IFERCAT, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i el Ministeri de Foment

El debat sobre les infraestructures del transport a Catalunya ha estat de permanent actualitat en l'agenda política i socioeconòmica del país. Atès el caràcter estratègic que tenen les infraestructures per al desenvolupament de Catalunya i l'impacte de la presa de decisions, el nostre sindicat considera imprescindible generar un ampli acord social en aquest àmbit. La UGT de Catalunya ha sol·licitat al Govern de la Generalitat que defineixi la Taula d'Infraestructures de l'Acord estratègic com el millor àmbit de concertació possible per formalitzar un pacte nacional en aquesta matèria.

En aquest context, el sindicat ha iniciat un cicle de debats per analitzar la situació actual de les infraestructures a Catalunya pel que fa al marc competencial, el finançament, les actuacions prioritàries, les perspectives de futur i els canvis que poden esdevenir en breu; tot plegat des d'una perspectiva d'interès social, econòmic, sectorial i laboral.

Després del primer debat que va girar al voltant del sistema aeroportuari català, ara volem afrontar la situació del sistema ferroviari. El servei de transport ferroviari és  un servei d'interès general i essencial, i ens trobem en un moment de canvi en què és necessari que les diferents administracions i ens implicats (Generalitat de Catalunya, Ministeri de Foment, ADIF, IFERCAT, RENFE Operadora, FGC, etc.), donin el seu punt de vista de com i quan es pot fer efectiu el traspàs de competències a la Generalitat, qui i com assignarà la capacitat de les vies (solcs), quina coordinació ha d'existir entre les diferents administracions i empreses, quina inversió es preveu o quins canvis esdevindran amb la liberalització del transport de passatgers per ferrocarril; i el que és més important, com afectarà els treballadors de les diferents empreses implicades la nova configuració del sistema ferroviari a Catalunya i quins beneficis i millores n'obtindran els usuaris dels serveis.

Per això, la UGT de Catalunya organitza demà dimarts, 12 de juny, la jornada "El futur del sistema ferroviari català: infraestructures, competències, serveis i finançament". L'acte, que és obert als mitjans de comunicació, seguirà el següent programa:

10.30 h. Inauguració, a càrrec de Joan Moreno, secretari general de la Federació de Transports, Comunicacions i Mar de la UGT de Catalunya.

10.45 h. Exposició i debat inicial, amb la participació de:

• Manel Nadal, secretari de Mobilitat del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya.
  • Juan Javier Pérez Sanz, director general de Serveis de Rodalies i Mitjà Recorregut de RENFE Operadora.
  • Presenta: José Bravo, responsable del sector ferroviari i serveis turístics de la Federació de Transports, Comunicacions i Mar de la UGT de Catalunya.

11.30 h. Taula rodona, amb les intervencions de:

• Jordi Julià, director tècnic d'IFERCAT.
  • Joan Torres, president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.
  • Jordi Prat, delegat del Ministeri de Foment per coordinar les actuacions ferroviàries en l'àmbit metropolità de Barcelona.
  • Miguel Ángel Remacha, director de Rodalies RENFE Operadora Barcelona.
  • François Valle, vicesecretari general de la Federació de Transports, Comunicacions i Mar de la UGT de Catalunya.
  • Modera: Mercè Sala, presidenta del CTESC.

13 h. Debat amb els i les assistents

13.30 h. Cloenda, a càrrec de Miguel Ángel Cillero, secretari general de la Federación de Transportes, Comunicaciones y Mar de UGT, i Josep Maria Àlvarez, secretari general de la UGT de Catalunya.

DIA
de juny de 2007
HORA: 10.30 hores
LLOCSala d'Actes de la UGT de Catalunya (Rambla Santa Mònica, 10, Barcelona).

Localització: Sala de Brigades internacionals, UGT de Catalunya