Jornada reivindicativa pel dret a vot de les persones estrangeres

volem-votarDiumenge, a les 13.20 hores, a l’Auditori de la Trobada d’Entitats de Barcelona

L’Associació d’Ajuda Mútua d’Immigrants a Catalunya (AMIC- UGT) i CCOO de Catalunya – entitats membres del Consell Municipal d’Immigració de Barcelona i de la Plataforma Ciutadans i Ciutadanes com tu!- organitzen per diumenge, 25 d’octubre, a les 13.20 hores, la conferència “El dret a vot de les persones estrangeres a Europa i Espanya”, que anirà a càrrec de David Moya Malapeira, professor agregat de Dret Constitucional, IDP-UB i coordinador del Postgrau/  Màster Interuniversitari en Migracions Contemporànies.

Aquest any hem viscut diversos processos electorals (eleccions municipals, autonòmiques i, properament, les eleccions generals) i a la gran majoria de les persones estrangeres residents en aquest país se’ls continua negant el dret a vot.

Estem en un moment intens social i políticament a Catalunya i a l’estat espanyol. Després d’anys d’inclement crisi es palpa el desig de canvi polític, de regeneració democràtica, d’apoderament ciutadà. Un moment incert però que obre finestres d’oportunitat per aprofundir en la democràcia que tenim.

El marc legal actual és limitador en matèria de dret a sufragi i no respon al fenomen irreversible de la nova ciutadania que s’ha produït a l’estat espanyol i a Catalunya en les darreres dues dècades. En definitiva, situem aquesta lluita pel dret a vot de les persones estrangeres en la tradició històrica de la conquesta de drets civils i polítics de les classes populars, de les dones i contra la discriminació racial.

“El dret a vot de les persones estrangeres a Europa i Espanya”

DIA: 25 d’octubre

HORA:13.20 hores

LLOC: Auditori de la Trobada d’Entitats de Barcelona (Passeig Lluís Companys –Arc de Triomf).

Un comentari a “Jornada reivindicativa pel dret a vot de les persones estrangeres

1. Formen part de la nostra comunitat, estan entre nosaltres, contribueixen – si tenen la sort de poder treballar – a la riquesa del país, sofreixen (com nosaltres) pel robatori del PP i del presumpte robatori de Convergència…
    Em penso que tenen dret a dir alguna cosa votant perquè són conciutadans nostres