Jornada sobre prevenció de riscos laborals i noves tecnologies a l’àmbit sanitari

Demà al matí a l’Hospital del Mar de Barcelona

La Federació d’Empleats i Empleades dels Serveis Públics (FeSP) de la UGT de Catalunya organitza demà dimarts, 6 de febrer, la jornada “Prevenció de riscos laborals i noves tecnologies a l’àmbit sanitari”. La matinal tindrà lloc a la Sala Josep Marull de l’Hospital del Mar de Barcelona de 9 a 14 hores.

En pocs anys els avanços tecnològics han fet que modifiquem la nostra relació amb l’entorn, amb les persones i com no, les nostres formes de treballar. La sanitat ha estat sempre capdavantera en investigació, recerca i desenvolupament, i per això és un dels sectors on s’estan implementant aquestes noves tecnologies de forma activa. Podem afirmar que en l’actualitat s’està produint un canvi de paradigma pel que fa a la forma en com ha concebut l’atenció sanitària en els darrers anys.

La revolució tecnològica que s’està produint introdueix noves formes d’intervenció sanitària com són: telemedicina, història clínica en el núvol, apps per a pacients… Aquestes noves formes busquen millorar l’atenció sanitària, fer-la més pròxima al pacient, millorar la capacitació dels professionals, millorar la informació que reben els pacients, facilitar el seu seguiment i també el seu control, i també reduir els costos de servei.

És evident que aquests canvis són imparables i positius; però no podem obviar que tots els canvis s’han de saber gestionar. Quins nous riscos laborals generen? Com es detecten i s’eliminen, o com es controlen?

En aquest enllaç trobareu el programa de la jornada