Jornada “Un futur sense bretxa”

jornada-elaLa Fundació Maria Aurèlia Capmany juntament amb la UGT de Catalunya, presentaran el proper dimarts 6 d’octubre els resultats de l’estudi  portat a terme dins el marc del projecte “Un futur sense bretxa” sobre la desigualtat salarial entre dones i homes. També s’entregarà a les persones assistents una guia per a persones negociadores de convenis, elaborada a partir dels resultats obtinguts.

L’estudi s’ha basat en l’anàlisi dels gairebé 130 convenis estatals de sector que es troben actualment vigents que afecten a un total de 5.656.295 persones treballadores, de les quals un  35,5% són dones. En clau de gènere, s’ha estudiat el llenguatge emprat en la redacció dels convenis, les estructures de classificació professional  o les estructures retributives, entre d’altres qüestions que poden tenir incidència en la formació de la desigualtat salarial entre dones i homes.

Aida Ruiz, directora de la Fundació Maria Aurèlia Capmany i Nuria Pumar, professora de dret a la UB, presentaran els resultats i conclusions de l’estudi. Posteriorment i en taula rodona, s’obrirà el debat entre representants de federacions del sindicat. David Papiol, Secretari de Moviments Socials i Josep Maria Àlvarez, Secretari General, obriran i clausuraran l’acte, respectivament.

Les persones assistents a la jornada rebran un exemplar tant de l’estudi “Igualdad retributiva y negociación colectiva”, com de la “Guia de negociación colectiva para la igualdad retributiva”.

La jornada tindrà lloc el proper dimarts 6 d’octubre, de 10.00h a 14.00h, a la Sala d’Actes de l’antiga seu de la UGT de Catalunya, Rambla de Sta. Mònica 10.