Jornades de vaga al sector del cava en plena campanya de Nadal

cavaA la darrera reunió de la Comissió negociadora del Conveni celebrada ahir, les patronals han presentat una darrera proposta totalment retrògrada, motiu pel qual s’han trencat les negociacions del conveni de vins escumosos i cava de Catalunya, i s’ha convocat una assemblea conjunta de delegats i delegades del sector on es definirà el calendari de mobilitzacions i on s’acordaran el dies de vaga.

Les propostes de la patronal són un insult per als treballadors i les treballadores del sector del cava: un augment salarial insuficient que no equilibra el que s’ha perdut en els últims anys, tant en poder adquisitiu, com en drets socials, línia per la qual aquesta patronal vol continuar. El principal obstacle de les negociacions és la proposta patronal de crear la figura d’un nou contracte d’entrada amb retribucions del 25 % menys del salari més baix de la taula salarial actual, és a dir, salaris nets per sota de 800 euros mensuals, a més de l’obligació de treballar dissabtes i diumenges durant la campanya de verema. Aquesta via de precarització és una porta giratòria per la qual volen treure profit, fomentant la precarietat laboral i salarial.

Hi ha una total desproporció entre la proposta salarial de la patronal, amb tot el que es volen portar a canvi, retallant també altres prestacions socials per IT i el plus d’assistència. Davant d’això la crispació dels treballadors i les treballadores del sector és molt intensa, la nostra previsió es de dies d’alta conflictivitat.