Jornades formatives per la NO discriminació

En el marc de la col·laboració d’AMIC amb entitats socials, la Fundació Bayt-Al-Thaqafa ens ofereix el dimarts 6 de novembre al matí dos tallers per reflexionar sobre la no discriminació. Aquests tallers s’adrecen al conjunt de la gent vinculada a la UGT de Catalunya: organismes, federacions, delegats/des sindicals, afiliació.

10h – “Discriminacions que ens travessen i ens organitzen”

Aquest taller està destinat a prendre consciència de les múltiples identitats que ens construeixen com a persones (gènere, ètnia, orientació sexual, edat, classe social, diversitat corporal…) i que sovint generen relacions de desigualtat. Es farà des d’una visió interseccional, visió que entén que els models d’opressió dins la societat (racisme, sexisme, homofòbia, transfòbia…) no actuen de forma independent uns dels altres, sinó que aquestes formes d’opressió s’interrelacionen creant un sistema de múltiples formes de discriminació.

11.30h – Descans.

12h – “Eines i estratègies sociojurídiques per lluitar contra la discriminació”

En aquest taller senyalarem quin és el marc/legal administratiu en el qual podem denunciar una situació de discriminació. Treballarem quins són els passos a seguir per part de les persones afectades a través de treballar diferents casos. Posteriorment, presentarem l’oficina d’atenció sociojurídica de no discriminació.

13.30h – Cloenda.

Les jornades tindran lloc a la seu d’AMIC (Rambla del Raval, 29, baixos, Barcelona).

Cal confirmar assistència al correu amic@associacioamic.cat o al telèfon 93 304 68 41.