Josep M. Àlvarez: “El Govern del PP no pensa fer res contra els desnonaments”

PPAEl secretari general de la UGT de Catalunya ha assegurat en la seva intervenció durant el 41 Congrés Confederal que estem vivint una crisi del capitalisme i del sistema al nostre país

El secretari general de la UGT de Catalunya, Josep M. Àlvarez, ha intervingut aquest matí al 41 Congrés Confederal de la UGT que s’està celebrant a Madrid des d’ahir i fins al 13 d’abril, durant el debat de l’informe de gestió de la Comissió Executiva Confederal.

Àlvarez ha assegurat que estem vivint una crisi del sistema capitalista i també una crisi del sistema al nostre país, ja que “30 anys després de la transició que ens van vendre com a modèlica, molts de nosaltres ja no pensem que fos així. Vam fer un rentat de cara als responsables de 40 anys de dictadura i, en part, avui en paguem les conseqüències”. Segons el cap de la delegació catalana, “els fills d’aquells han estat els responsables dels abusos més importants que s’han produït en aquest país, i encara continuen donant-nos lliços morals”.

Josep M. Àlvarez ha demanat als membres del sindicat que participen al Congrés que expliquin a la ciutadania que la lluita ha canviat, que ara serà més llarga que en altres moments. “Amb aquest Govern, la reacció a les nostres accions és més llenya. Volen que ens desesperem i que la gent s’allunyi dels sindicats, però no ho aconseguiran. Per això el moviment sindical internacional i europeu ha de ser més fort i més contundent que mai”, ha dit.

El secretari general de la UGT de Catalunya també s’ha referit a la llei hipotecària espanyola i al drama dels desnonaments: “Després d’anys i anys d’abusos -que continuaran després de la llei que sortirà del Congrés dels Diputats-, ha hagut de ser el tribunal europeu qui posi fre al sistema financer. I tot i així, el Govern de l’Estat continua sense fer res, perquè l’importen més els interessos del bancs que les persones”.

En aquest sentit, Àlvarez ha denunciat que la política li ha donat l’esquena a la ciutadania i ha defensat que “s’ha de treballar des de baix, mirant la gent a la cara; els partits polítics han de fer un replantejament, però també nosaltres”.

Per últim, Josep M. Àlvarez ha anunciat que la delegació catalana recolzarà la gestió de la Comissió Executiva Confederal i de Cándido Méndez, per les polítiques que han desenvolupat en aquests quatre durs anys, però també “per la manera com s’ha mirat a Catalunya”.