Josep M. Àlvarez i Joan Carles Gallego clausuren la reunió a Barcelona de la Xarxa Sindical de Cooperació al Desenvolupament

mundoLa Xarxa Sindical de Cooperació al Desenvolupament (RSCD) de la Confederació Sindical Internacional s’està reunint els dies 28, 29, i 30 d’octubre a la seu de la UGT de Catalunya, a Barcelona,  per treballar i debatre un document sobre les propostes de finançament privat a la cooperació al desenvolupament que últimament defensen organismes internacionals com el Banc Mundial i la Unió Europea.

Les conclusions d’aquest seminari es presentaran davant l’Organització Internacional del Treball (OIT) per defensar que els poders públics continuïn tenint un poder cabdal en la promoció de la cooperació al desenvolupament.

A la jornada de treball hi participen 35 sindicalistes dels cinc continents. La cloenda tindrà lloc demà dimecres, 30 d’octubre, a les 13.30 hores, i hi participaran Josep M. Àlvarez, secretari general de la UGT de Catalunya, i Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya.

En aquest enllaç podeu consultar el document de base “El sector privat i el seu paper en el desenvolupament. Una perspectiva sindical”, de la Confederació Sindical Internacional (CSI).