Joves sindicalistes europeus impulsen un manifest per defensar els serveis públics i drets socials

banderas-mani-1

Els sindicats, entre ells Avalot – Joves de la UGT de Catalunya, s’han trobat a Istambul coincidint amb el Fòrum Social Europeu 2010

64 joves membres dels principals sindicats europeus es van trobar a Istambul coincidint amb el Fòrum Social Europeu 2010, per tal de teixir una estratègia sindical conjunta per fer front a l’ofensiva neoliberal que està amenaçant l’estat del benestar, posant en risc serveis públics i drets socials que tantes lluites han costat.

L’elecció del lloc per desenvolupar el seminari és una mostra també de la voluntat de cooperació i de solidaritat sindical. Les condicions laborals dels joves turcs i les dificultats a les quals ha de donar resposta el sindicalisme a Turquia són molt grans. La presència i el suport d’altres sindicats i països, ajuda al sindicalisme i a la societat turca a tenir mes força i a seguir endavant. La unió i la cooperació són també una forma d’estendre els drets laborals i sindicals.

Durant el seminari, que va tenir lloc els dies 29 i 30 de juny i 1 de juliol, es van treballar estratègies per a combatre la precarietat, fomentar els nous jaciments d’ocupació vinculats a la sostenibilitat i a la cura del medi ambient, així com noves formes d’organització per a ser més eficaços i eficients a l’hora de construir xarxes socials i una consciència col·lectiva més solidària.

En definitiva, els joves sindicalistes europeus aposten per l’Europa social i fan una crida general a la mobilització el pròxim 29 de setembre.

Les organitzacions signants del manifest són:

• – Acció Jove – Joves de CCOO de Catalunya
  • – Avalot – Joves d’UGT de Catalunya
  • – CGIL Lombardia (Itàlia)
  • – CISL Lombardia (Itàlia)
  • – CGT França Rhôn Alpes (França)
  • – CFDT França Rhôn Alpes (França)
  • – DGB Bund i Baden-Württemberg (Alemania).

File Icon Manifest dels joves sindicalistes europeus en el Fòrum Social Europeu 2010