L’acord a CatalunyaCaixa inclou la sortida incentivada del majors de 50 anys i indemnitzacions més altes que les oferides inicialment

catalunya-caixaDes de la Secció Sindical Estatal de la UGT de CatalunyaCaixa valorem l’acord signat pel 100% de la representació sindical com un acord digne, tenint en compte la situació especial de la nostra entitat, i que malgrat els nostres esforços malauradament hi hauran 2.153 treballadors i treballadores que seran acomiadats.

Des de la UGT, però, sí que ens congratulem que un cop el sindicat majoritari ja donava per signat l’ERO i des de la mesa ja s’havia enviat l’acord als empleats i empleades, la UGT no es va rendir i vàrem continuar la lluita. Gràcies a això, el vam millorar augmentant el número de mesures d’acompanyament, incorporant als col·lectiu vulnerables els empleats que convisquin amb pares amb dependència, rebaixant la mobilitat del 10% al 5% dels no afectats, aconseguint que 360 empleats no els desplacessin del seu centre a 50 km, eliminant el criteri de gestió a disposició de l’empresa per acomiadar, per tant, hem aconseguit que prevalgui per damunt de tot la voluntarietat.

Al final, i tot tenint la mesa bloquejada amb la sortida de més de 50 anys, s’ha aconseguit la sortida de 401 empleats i empleades de més de 50 anys, indemnitzacions en la línia de les últimes pactades al sector, reduccions de jornades i excedències indemnitzades, reduccions salarials del 5,1% que no afecten directament la nòmina mensual actual -molt per sota del 15% que volia l’empresa-, esquema de préstecs especial per tothom, ajuts econòmics per a la mobilitat geogràfica amb el parc d’immobles amb lloguers socials a disposició.

Ha estat un procés molt difícil, entenent que ha estat la més polititzada de totes les negociacions, però gràcies al suport de tota la plantilla i a què la UGT fins al final ha estat lluitant pels seus drets, finalment hem pogut signar aquest acord.

Ara continua la lluita per avalar l’aplicació correcta d’aquest acord.