L’aeroport de Girona ha perdut 7 empreses i 816 llocs de treball en tres anys

avio ryanair girona

El nostre sindicat demana que l’aeroport sigui considerat com un instrument creador de nova activitat econòmica i de nous llocs de treball de qualitat al servei de les comarques gironines

La UGT Comarques  Gironines ha presentat aquest matí en roda de premsa un informe sobre la situació de l’aeroport de Girona i quina ha estat la seva evolució en els darrers tres anys pel que fa a l’ocupació i el nombre d’empreses que hi operen.

Entre 2011 i 2014 s’ha perdut el 54,4% de l’ocupació, passant de 1.510 a 694 treballadors i treballadores que tenen el seu centre a  l’aeroport. Pel que fa al nombre d’empreses, ha disminuït un 14,1%, de 48 a 41 empreses. Per tant, veiem que la crisi ha afectat negativament i directament l’ocupació a l’aeroport de Girona.

Al següent quadre es pot veure la reducció d’empreses i treballadors per sectors dins de l’aeroport:

Sectors

48

41

694

Si analitzem les dades, podem veure que s’ha produït un augment d’empreses derivades de la gestió aeroportuària, el que significa que hi hagut una externalització camuflada d’alguns serveis, però que el nombre de treballadors ha disminuït dràsticament. La retallada de treballadors en aquest període ha afectat sobretot a les tasques aeroportuàries, quedant només un 34,1% del nombre de treballadors que hi havia l’any 2011.

Pel que fa al nombre de viatgers, la reducció en aquests tres anys ha estat del 8%, és a dir, que l’evolució no té res a veure amb la retallada de personal de més del 54% que s’ha patit en els darrers tres anys a l’aeroport de Girona.

Des de la UGT Comarques Gironines reclamem que les institucions publiques i els agents econòmics vetllin per mantenir la qualitat dels serveis, amb una mirada a mig i llarg termini que doni a l’aeroport una visió de bé comú i de centre econòmic i de treball amb un gran potencial, també com a model i mirall per al sector turístic i per al nostre territori. És per això que defensem una gestió eficient, unes relacions laborals dignes i de qualitat, una titularitat pública de la infraestructura i, sobretot, que l’aeroport sigui considerat com un instrument creador de nova activitat econòmica i de nous llocs de treball al servei de les comarques gironines.

En aquest enllaç trobareu l’informe.