L’Ajuntament de Viladecans anuncia als seus treballadors que té intenció de pagar la part meritada de la paga extra del 2012

ajuntament viladecansL’Ajuntament de Viladecans ha informat avui als seus treballadors i treballadores – mitjançant una carta del tinent d’Alcaldia Joaquín Guerrero- que es mostra clarament favorable a l’abonament de la part meritada de la paga extra del 2012, després d’analitzar les diferents sentències que s’estan dictant al respecte. Segons l’escrit, el consistori iniciarà properament els tràmits per disposar el seu abonament, adoptant els criteris que assegurin la legalitat de la mesura i amb la negociació prèvia amb els sindicats.

Aquest compromís per escrit arriba després de tot un procés de negociació, escrits i, finalment avui mateix, una reunió amb el tinent d’Alcaldia i el propi alcalde de Viladecans amb la Secció Sindical de la UGT de Catalunya -sindicat majoritari a l’Ajuntament- i la Secció Sindical de CCOO.

La Diputació de Barcelona i diversos ajuntaments catalans com el de Sant Cugat del Vallès i Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental), Sant Vicenç dels Horts i Martorell (Baix Llobregat) o Vidreres (La Selva) ja han signat acords amb la representació sindical per retornar la part meritada (44 dies) de la paga de Nadal de l’any passat, i molts d’altres municipis, de tots els colors polítics, es troben en negociacions. En canvi, la Generalitat de Catalunya es nega a acatar la sentència, guanyada pel nostre sindicat, que reconeix el dret del personal funcionari a cobrar la part meritada de la paga.