L’AMIC alerta del risc de caure en una irregularitat sobrevinguda pels problemes de molts immigrants per renovar autoritzacions de treball

amic-saierL’entitat ha presentat aquest matí la seva memòria d’activitat de l’any 2013, en què va atendre 15.436 persones

L’Associació d’Ajuda Mútua d’Immigrants a Catalunya (AMIC – UGT de Catalunya) ha presentat aquest matí en roda de premsa la seva memòria d’activitat 2013.

Durant l’any passat, l’AMIC va atendre 15.436 persones als 39 punts d’atenció que té arreu de Catalunya, que van suposar 34.617 consultes i 46.370 serveis prestats. El 54% dels usuaris i usuàries de l’AMIC no treballa, una proporció molt elevada que és significativa de la situació del col·lectiu, i prop d’un 80% porta a Catalunya més de 5 anys. Les consultes més habituals són en l’àmbit de l’estrangeria: les renovacions de les autoritzacions temporals (12,4%), l’arrelament (11,1%), l’adquisició de nacionalitat espanyola (10,66%).

Després dels anys d’arribada intensa de població immigrada, els fluxos s’han aturat per la crisi, però ara el repte és integrar socialment un dels col·lectius que més està patint la situació econòmica, agreujada en molts casos per la situació documental. A les persones “sense papers” s’han de sumar ara les persones en risc de caure en una irregularitat sobrevinguda pels problemes per renovar les autoritzacions de treball temporal.