L’Audiència Nacional declara nul un ERO perquè l’empresa va esperar a l’aprovació de la reforma laboral per presentar-lo

mani-2012La Sala Social de l’Audiència Nacional ha anul•lat l’ERO presentat per l’empresa Tradisa Logicauto (El Prat de Llobregat). L’empresa va presentar l’ERO per acomiadar 23 treballadors el dia 7 de febrer, tres dies abans de l’entrada en vigor de la reforma laboral; després el va retirar i el va tornar a presentar el 22 de febrer, ja amb la nova normativa.

Segons els magistrats “Dicha actuación debe considerarse fraudulenta, puesto que acredita una manifiesta voluntad de sustraerse del procedimiento legal, para beneficiarse de un procedimiento más flexible que el precedente, que exigía autorización adimnistrativa del despido colectivo, mientras que la nueva regulación deja en manos del empresario la decisión de extinguir colectivamente puestos de trabajo, lo que equivale a cambiar de árbitro y también de reglas del juego en plego partido”.

Aquesta demanda l’ha tramitat el Gabinet Jurídic de la UGT de Catalunya.

pdfSentència Tradisa