L’AVALOT considera el pla Inserjoves de la Generalitat una fugida endavant

estafaArriba tard i suposa una dotació clarament insuficient per als més de 158.000 joves catalans aturats

L’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya considera que el Pla Inserjoves aprovat avui pel Govern de la Generalitat, segons el qual es destinaran 50 milions d’euros a polítiques actives d’ocupació per a joves, suposa una fugida endavant, arriba tard i representa una dotació clarament insuficient, tenint en compte que a Catalunya hi ha 158.400 aturats i aturades menors de 25 anys (una taxa d’atur juvenil del 53,88%) i el pla pretén donar suport als desocupats fins als 30 anys.

El nostre sindicat considera que amb aquest pressupost el Govern no podrà complir amb el compromís adquirit al Pla de Garantia Juvenil de la UE, pel qual s’ha de garantir a tots els i les joves sense feina un lloc de treball o de formació en un termini de quatre mesos.
Un cop més demanem al Govern de la Generalitat que faci amb urgència una anàlisi en profunditat i obri un espai de concertació social per treballar de manera integral i coordinada el greu problema d’atur juvenil que viu el nostre país.