L’Avalot demana als partits polítics que expliquin quines solucions proposen per al 52% d’atur juvenil, de cara a les eleccions del 25-N

maletasL’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya han sol•licitat per carta una reunió amb els candidats dels partits polítics catalans a les Eleccions al Parlament de Catalunya per conèixer el seu posicionament respecte a la problemàtica que suposa que al nostre país el 52% dels i de les joves no tinguin feina.

El sindicat vol que els partits situïn l’atur juvenil com un punt destacat en el seu programa electoral per als comicis del 25-N i que expliquin a la gent jove del nostre país com pensen donar resposta a aquesta xacra econòmica i social.

Com explica l’Avalot a la seva carta, els i les joves són qui més han patit els efectes de la crisi des del seu inici. L’aplicació de les diferents reformes del marc de treball, la gran destrucció de llocs de treball ocupats per joves (un 22,7% en el darrer any) i la dificultat per trobar la primera feina (un 39,48% de joves d’entre 16 i 24 anys a l’atur busquen la seva primera oportunitat) estan afectant d’una manera punyent el futur d’una generació i de tot el país.

En el tercer trimestre de l’any 2012, l’atur juvenil ha arribat al seu nivell màxim des del començament de la crisi per tercer trimestre consecutiu. La taxa per als joves de 16 a 29 anys és del 37,1%. En xifres absolutes, a Catalunya hi ha 262.700 joves sense feina. A més a més, la taxa d’atur juvenil per al tram de 16 a 24 anys és del 51,6% i si es pren el tram més jove, de 16 a 19 anys, la taxa puja fins al 72,9%.

Com explica l’Avalot al seu informe Generació JESP (Joves Emigrants Sobradament Preparats), aquesta situació està empenyent els nostres joves –sobretot els millors formats- a marxa del nostre país per buscar millors perspectives laborals i vitals. En els darrers tres anys, 10.000 joves catalans han emigrat, amb la pèrdua de talent que això significa per a Catalunya.