L’Avalot denuncia l’existència d’una justícia per als poderosos i una altra per a la resta de la ciutadania

mani-2012Tres joves han estat condemnats a penes de presó acusats de cremar contenidors durant la vaga general del 29-M, però ningú jutja els responsables de la crisi financera

L’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya vol expressar la seva sorpresa i indignació per la condemna a onze mesos de presó a tres joves per un delicte de desordre públic durant la vaga general del 29 de març del 2012 a Barcelona. La nostra organització considera desproporcionada aquesta pena, igual que els quatre anys i dos mesos de presó que demanava el fiscal per als joves, acusats de destrossar contenidors, tot i que el jutge ha considerat que no es pot provar el delicte de danys.

Aquesta sentència demostra, un cop més, que al nostre país existeix una justícia -i un codi penal- per als poderosos i una altra per a la resta de la ciutadania. Alhora que es demana pena de presó per la crema d’uns contenidors, en aquest país encara no hem vist jutjar ni condemnar cap directiu del sistema financer, aquells que amb la seva gestió han enfonsat entitats, han estafat preferentistes, han provocat milers d’acomiadaments i han arrossegat el nostre país a la crisi i a ser intervingut.

D’altra banda, des de l’Avalot considerem que aquesta sentència pretén ser exemplaritzant i intimidatòria, igual que les diverses detencions que es van produir després d’aquella vaga general –recordem que dos estudiants van passar 36 dies en presó preventiva per participar en un piquet-, en un intent de criminalitzar la resposta sindical i ciutadana a les polítiques de retallades socials i laborals i de vincular-la als aldarulls i la violència.