L’AVALOT i l’AJEC mostren el seu rebuig a com s’aplicarà la “Garantia Juvenil” a Espanya

youth-guaranteeDemà, a les 12h, registraran un decàleg a la Delegació del Govern

L’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya i l’Associació de Joves Estudiants de Catalunya (AJEC) realitzaran demà dimarts, 1 de juliol, un esmorzar-assemblea per debatre sobre la situació laborals dels joves i, especialment, de l’aplicació del programa europeu de Garantia Juvenil. L’assemblea tindrà lloc a partir de les 10 hores als Jardinets de Gràcia.

Posteriorment, a les 12 hores, els representants d’ambdues entitats registraran a la Delegació del Govern central a Barcelona un decàleg on s’explica perquè no estan d’acord en com es vol aplicar a l’Estat la Garantia Juvenil. Allà es faran declaracions als mitjans de comunicació.

Davant les xifres d’atur juvenil, especialment dramàtiques a països com Espanya, els països de la UE van acordar al febrer de l’any passat la creació d’una “Garantia Juvenil”, amb l’objectiu de garantir que a partir del 2014 tots els joves menors de 25 anys rebin una oferta de feina, educació contínua o formació en pràctiques en un termini de quatre mesos després de finalitzar l’educació formal o quedar-se sense feina. El Govern Espanyol rebrà per aplicar aquest programa més de 1.880 milions d’euros de fons europeus.