L’hospital General de l’Hospitalet i l’hospital sociosanitari de l’Hospitalet s’han sumat a les tancades contra les retallades

hghDemà dimecres, 19 de desembre, a les 11 hores, es llegirà un manifest al vestíbul de l’Hospital General de Hospitalet

Els treballadors i les treballadores de l’Hospital General de L’Hospitalet i de l’Hospital Sociosanitari de L’Hospitalet, tots dos pertanyents al Consorci Sanitari Integral (L’Hospitalet de Llobregat), han iniciat aquesta tarda una tancada al vestíbul del centre, afegint-se així a les protestes que s’estan duent a terme en diferents hospitals de Catalunya, com el Sant Pau de Barcelona i el Parc Taulí de Sabadell de manera indefinida, o el de la Vall d’Hebron, el de Granollers i el propi Moisès Broggi (també del Consorci Sanitari Integral).

Els treballadors lluiten per aconseguir que el Departament de Salut doni un tomb a la política sanitària que s’està aplicant tant als usuaris com als treballadors de la salut pública i que només comporta la degradació i l’aniquilació d’un sistema públic que era eficaç, eficient i de qualitat. A més, el Govern en funcions ja ha anunciat noves retallades per al 2013 que faran molt difícil mantenir la qualitat del servei a la ciutadania, fins i tot la impossibilitat de continuar prestant alguns d’aquests serveis o provocant el tancament d’alguns dispositius.

Des de l’any 2010 s’estan vulnerant tots els drets en l’àmbit laboral: retallades de sou, acomiadaments, no cobertura de professionals, modificació de les seqüències de treball, pèrdua de dies de descans i, a més, aquest desembre no cobrarem la paga de Nadal. Aquestes retallades no només suposen una agressió als drets laborals dels treballadors i les treballadores del sector de salut, sinó que s’està deteriorant el servei a la ciutadania, encaminant-la cap a la privatització i el negoci especulatiu.

Necessitem de forma urgent solucions per evitar el greu deteriorament del sistema sanitari públic que va néixer en resposta a la consideració del dret a la salut com un dels drets universals, humans i fonamentals. Per tant, demanem al conseller de Salut i al Govern de la Generalitat que desisteixi d’aquesta política absurda que acabarà amb l’estat de benestar que tants anys ens ha costat aconseguir.

Demà dimecres, 19 de desembre, a les 11 hores, es llegirà un manifest al vestíbul de l’Hospital General de Hospitalet (Av. de Josep Molins, 29).