La campanya “ITF Ja!” reclama al consell europeu que aprovi l’impost a les transaccions financeres

ser-ric
La Campanya ITF ja!, que lluita contra l’especulació financera i els paradisos fiscals, i que a Catalunya -com a la resta de l’Estat- està formada per diferents organitzacions socials i entitats, vol tornar a recordar als responsables de la crisi que són ells els qui han de pagar la factura de la recuperació econòmica.

Aquest divendres, 24 de juny, se celebrarà una reunió del Consell Europeu on s’estudiaran diferents mesures del Pla de governança econòmica, mesures del tot regressives i antisocials, que vénen marcades per la precarietat laboral, l’atac a la negociació col·lectiva i als drets socials, posant en perill la cohesió social i que es justifiquen pels problemes pressupostaris dels diferents països i de la Unió Europea.

En aquest sentit, la Campanya ITF ja! reclama que el Consell Europeu aprovi la implantació de l’Impost sobre les Transaccions Financeres i es posin en marxa els mecanismes necessaris per a la seva implantació després que el Parlament Europeu hagi aprovat una recomanació sobre aquest impost.

Les organitzacions que impulsen aquesta campanya considerem que la implantació de l’ITF, previst amb un tipus molt petit, a més de limitar l’especulació, permetria recaptar unes quantitats molt importants que servirien per garantir el finançament de l’Europa social, la cooperació al desenvolupament i mesures contra el canvi climàtic.