La CEOE: els usurers del mercat laboral

usuraLa proposta de contracte juvenil referenciat en el SMI és una nova demostració que són uns oportunistes que volen aprofitar la situació de necessitat que viu la gent d’aquest país

L’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya rebutja la proposta de la CEOE per crear un nou contracte per a joves que tindria com a referència el salari mínim interprofessional.

Des del nostre sindicat denunciem que aquesta proposta és absolutament discriminatòria, ja que un treballador, només per la desgràcia de ser jove, cobraria per sota del conveni del sector o de l’empresa. Però a més, volem destacar l’obsessió malaltissa que té la patronal espanyola per inventar contractes que deixin sense drets els treballadors i les treballadores joves i amb un sou que amb prou dificultats permeti sobreviure avui dia –el que, de manera indirecta, significa deixar sense drets i retallar els salaris de la resta dels treballadors i les treballadores.

Els dirigents de la CEOE han esdevingut uns usurers del mercat laboral, uns oportunistes que aprofiten la necessitat de la gent d’aquest país -amb 840.000 aturats, 153.000 d’ells menors de 25 anys- per escanyar-nos sense contemplacions. La seva ànsia per desmantellar els drets laborals no els deixa veure que aquesta no és la manera de millorar la productivitat del nostre país ni de generar ocupació ni de reanimar la nostra economia, tot el contrari, només empobreix la nostra societat.

Amb l’últim augment de tres euros del Govern del PP, el Salari Mínim Interprofessional a l’Estat espanyol se situa en 645,30 euros per 8 hores de feina. De fet, el SMI ja està per sota del que a Catalunya es considera el llindar de la pobresa, 681 euros mensuals per a una llar unipersonal. Aquests sous, juntament amb les precàries condicions laborals que ofereix el mercat laboral i els nivells d’atur, explica la baixa taxa d’emancipació dels i les joves catalans, al voltant del 28%. O explica que en els darrers tres anys 10.000 joves catalans hagin marxat a l’estranger.

Fins ara, l’exclusió laboral era el primer pas per a l’exclusió social. Avui dia, gràcies a una patronal que només pensa en fer negoci amb el patiment dels treballadors i les treballadores, serem pobres tot i tenir feina i sou.