La CES s’oposa a la signatura del Tractat Europeu que consagra l’austeritat financera

jahihaprou
L’acord preveu l’aplicació del límit de dèficit al 3%. L’Estat espanyol, que es troba actualment en el 8,5% del PIB, tindrà seriosos problemes per acomplir-la

Per primera vegada en la seva història, la Confederació Europea de Sindicats (CES), de la qual forma part la UGT, s’oposa a la signatura avui en la cimera de caps d’Estat i de Govern de la UE del tractat que consagra l’austeritat financera i que instaura més disciplina pressupostària. Unes polítiques econòmiques que, com s’està veient, no serveixen per reactivar l’economia i només destrueixen ocupació.

Només el Regne Unit i la República Txeca s’han abstingut de la signatura del tractat, que requerirà de la ratificació per part d’un mínim de dotze països de l’Eurozona perquè entri en vigor. L’acord preveu l’aplicació de regles d’or com el límit de dèficit al 3% amb sancions per a aquells països que no ho acompleixin. L’Estat espanyol es troba actualment en el 8’5% del PIB (molt lluny del 6% previst) i altres països com Holanda, França i Bèlgica tindran seriosos problemes per acomplir-la. Irlanda ja ha anunciat un referèndum.

Aquestes mesures abocaran les economies europees a la recessió i és per això que la CES continua apostant per aplicar mesures de creixement, com ara un pla de rellançament i d’inversions europeus per a l’ocupació de qualitat; una política industrial europea dinàmica, orientada a una economia verda baixa en carboni i als sectors de futur, que comporten ocupació i creixement; l’emissió d’eurobons, i la lluita contra el frau i l’evasió fiscal, entre d’altres.