La ciutadania del Baix Llobregat es manifesta contra les retallades en els serveis públics

Ahir més de 5.000 persones del Baix Llobregat es van manifestar a Cornellà, mostrant el seu rebuig als pressupostos de la Generalitat de Catalunya, que  aquesta setmana està previst que s’aprovin al Parlament de Catalunya.

Aquests pressupostos contemplen una reducció del 56% en relació als del 2010. En relació a la xarxa hospitalària comarcal suposa  una retallada d’uns 30 milions d’euros que, sumades a les de la xarxa de Centres d’Atenció Primària (CAP), suposa un retrocés important en el benestar social per als gairebé 900.000 usuaris de la comarca.

Esperem que aquest rebuig expressat en aquesta gran manifestació faci capgirar tant les polítiques de retrocés social de la ciutadania com les de retallada constant de condicions de treball dels i les professionals dels serveis públics.

En aquest sentit, els nostres responsables polítics de la comarca, que el proper divendres constituiran el Consell Comarcal del Baix Llobregat, s’hauran de fer ressò d’aquesta mobilització ciutadana i alhora fer un front comú per preservar els serveis essencials a la nostra comarca.