La comunitat educativa de Catalunya exigeix la dimissió de la delegada del Govern de l’Estat per amenaces a les direccions dels centres educatius públics pel 9N

aulaLes organitzacions integrants del Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE), davant de la carta i les amenaces que la delegada del Govern espanyol, María de los Llanos de Luna, va enviar als centres educatius el passat 6 de novembre, on es comminava els directors a abstenir-se de fer actuacions que contradiguessin la suspensió cautelar del procés participatiu del 9N, volem manifestar el següent:

1)    Catalunya és una nació i el poble català té, per raons de legitimitat democràtica, caràcter de subjecte polític i jurídic sobirà, d’acord amb la voluntat majoritària expressada democràticament en el Parlament. I consegüentment,  pot fer efectiu l’exercici del dret a decidir per tal que els ciutadans i les ciutadanes de Catalunya puguin decidir el seu futur polític col·lectiu.

2)    Constatem amb la missiva una veritable persecució política del dret de participació democràtica de la comunitat educativa. Sense cap mena de competència normativa en matèria de funció pública docent, la delegada del Govern espanyol ha exercit una potestat al marge de la llei quan pretenia establir unes instruccions governatives que no li eren pròpies (sols cal recordar l’intent d’anul·lació de les capacitats dels consells escolars en el marc d’imposició de la LOMCE).

3)    El Govern de Catalunya ha d’assumir plenament la seva responsabilitat en aquest procés i ha de disposar dels instruments jurídics necessaris per fer efectiva la cobertura legal dels centres i del funcionariat que voluntàriament hi ha volgut participar.

És per això que:

• Demanem la immediata dimissió de la delegada del Govern espanyol a Catalunya per la reiterada i injustificada profusió d’amenaces contra els centres educatius i per crear un clima intimidador contra els valors cívics, democràtics i plurals que una societat moderna ha de compartir.
  • Ens reservem l’exercici de les accions penals i civils que puguin correspondre derivades dels fets expressats anteriorment.

Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE)

Associació d’Estudiants Progressistes (AEP) – Associació de Joves Estudiants de Catalunya (AJEC) – Associació de Mestres Rosa Sensat (AMRS) – Federació d’Associacions de Pares d’Alumnes d’Educació Secundària (FAPAES) – Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya (FAPAC) – Federació d’Educació de CCOO – Federació d’Ensenyament de CGT – Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya (FMRPC) – Federació d’Ensenyament (FETE) de la UGT de Catalunya – Sindicat d’Estudiants (SE) – Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC) – USTEC-STEs (IAC).