La crisi ha multiplicat per 2,6 el nombre de persones amb discapacitat

Les persones amb discapacitat i el mercat de treball a Catalunya 2015
302.0 KiB, 1609 descàrregues

Detalls Descarrega l'arxiu

La UGT de Catalunya presenta l’informe ‘Les persones amb discapacitat i el mercat de treball a Catalunya’ i organitza una jornada demà a l’Auditori de l’ONCE

En el marc de la celebració demà, 3 de desembre, del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, la UGT de Catalunya torna a denunciar que les persones amb diversitat funcional continuen tenint un greu problema d’accés al treball, d’accessibilitat al lloc de treball i finalment d’adaptació al lloc de treball. De fet, en els anys de la crisi (2008-2014) les persones amb diversitat funcional registrades a l’atur s’han multiplicat per 2,6.

Tal com recull l’informe ‘Les persones amb discapacitat i el mercat de treball a Catalunya’ que presentarà demà el sindicat i que podeu consultar en aquest enllaç, 1 de cada 2 persones amb diversitat funcional és potencialment activa per qüestions d’edat. Tot i així, la pràctica totalitat dels contractes efectuats durant el 2014 s’han fet sota mesures positives: és a dir, només el 4% de la totalitat de la contractació realitzada a les persones amb diversitat funcional s’ha fet a través del mercat de treball ordinari (no protegit).

La secretària de l’Estat de Benestar i Treball de la UGT de Catalunya, Laura Pelay, presentarà aquest informe demà en la jornada‘Persones amb discapacitat i món laboral’, organitzada per l’Avalot-Joves de la UGT de Catalunya i la UTO-UGT, la secció sindical de la UGT a l’ONCE, que se celebrarà demà a la Fundació ONCE.

A les 10 hores, abans de l’inici de la jornada, Laura Pelay atendrà els mitjans de comunicació assistents.

Podeu trobar el programa complert de la jornada en el següent enllaç.

Jornada Persones amb Discapacitat i món laboralDIA: 3 de desembre.
HORA: 10 hores.
LLOC: Fundació ONCE. Sala de conferències. Sisena planta. Sepúlveda, 1. Barcelona.