La CSIR Pyremed convoca una acció a fronterera durant la vaga general del 14-N

9- 14 N la jonquera web

El dia 14 de novembre, amb motiu de la vaga general emmarcada en la jornada d’acció i solidaritat europea convocada per la CES, el Consell Sindical Interregional CSIR Pyremed -del qual formen part els sindicats catalans UGT de Catalunya, CCOO i USOC, i els francesos de les regions Llenguadoc-Rosselló i Migdia-Pirineus, CGT, CFDT, UNSA, USDA i FO- varen convocar una concentració per a informar els conductors de les mobilitzacions que es van fer arreu d’Europa.

Les dues regions franceses que, juntament amb Catalunya, formen la CSIR Pyremed són les que pateixen les taxes d’atur més elevades a l’estat veí: el 12,5% el Llenguadoc-Rosselló, i el 15% a Migdia-Pirineus-Perpinyà, mentre que a Catalunya és del 22,56%.

Els sindicats varen repartir octavetes a dos punts de la frontera: a la banda francesa, a la sortida de l’autopista Perpinyà sud, entre les 8 i les 10 del matí; i a la banda catalana, a la rotonda Cantallops-Agullana-la Jonquera, entre les 9 i les 11.

A Girona, la indústria i el transport gironins varen respondre de forma massiva a la convocatòria de vaga general. El seguiment a la indústria va ser de més del 70% i en els transports va fregar el 100%. A les grans empreses del sector agroalimentari van secundar la vaga tota la plantilla i només van treballar el serveis mínims. L’altra cara de la moneda va ser el comerç, on la majoria són negocis familiars i no van tancar.
La carretera C-66 a Celrà va quedar tallada durant dues hores . A la ciutat de Girona, la carretera Barcelona va estar tallada a l’encreuament amb Emili Grahit.

A les 12 hores es va celebrar una manifestació a Figueres amb una assistència d’unes 400 persones. La manifestació va recórrer el centre de Figueres i va acabar a la plaça de l’Ajuntament, on músics vinculats a l’Orquestra de Cambra de l’Empordà van interpretar dues peces per denunciar les retallades.