La CTAC-UGT calcula que la prestació de 425€ per a autònoms pot arribar a 15.000 persones

constructionworker-horizontal.jpg
El nostre sindicat reclama a l’Administració assistència tècnica i reorientació per evitar que els treballadors per compte propi en actiu perdin la seva activitat

Demà es posarà en marxa la Renda per a la Formació dels Treballadros Autònoms, que permet que els treballadors per compte propi que s’hagin donat de baixa del RETA a partir de l’1 de gener de 2009, i que compleixin els requisits estipulats, rebin una renda mensual de 425 euros. La CTAC-UGT de Catalunya calcula que més de 15.000 autònoms que han cessat la seva activitat en aquest període podran optar a l’ajut de la conselleria de Treball.

Tanmateix, la nostra organització reclama a la Generalitat que prengui mesures contundents per evitar els efectes negatius que la crisi està tenint en el col·lectiu de treballadors per compte propi, i l’insta a enfortir les polítiques actives d’ocupació, assistència tècnica i reorientació dirigides a aquest col·lectiu. Des de gener de 2009 a gener de 2010, el mercat de treball català ha perdut 130.000 autònoms.