La CTAC-UGT considera un pegat improvisat la “tarifa plana” en les cotitzacions per a joves emprenedors

El nostre sindicat alerta que una empresa no es crea en sis mesos i que manca finançament i assessorament per a l’autoocupació

La Confederació de Treballadors Autònoms de Catalunya (CTAC – UGT de Catalunya) considera que la “tarifa plana” de 50 euros de cotització durant sis mesos per a joves emprenedors, anunciada avui per la ministra Fátima Báñez, és un pegat improvisat, una mesura a destemps per justificar-se davant de la Unió Europea.

El nostre sindicat critica que el Govern no ha concretat en què consisteix la mesura ni quin és el pressupost ni les mesures d’acompanyament. Perquè el que realment necessiten els emprenedors por posar en marxa un negoci és finançament i assessorament tècnic.

D’altra banda, creiem que aquesta mesura és del tot insuficient, ja que sis mesos no és prou temps per crear una empresa, i a més, s’oblida d’altres col•lectius amb dificultats d’inserció al mercat laboral, com les persones majors de 45 anys.

La CTAC – UGT de Catalunya demana al Govern de l’Estat que aprovi d’una vegada la llei de l’emprenedor que va anunciar a l’inici de la legislatura i que ja contemplava, entre d’altres, mesures de recolzament a l’autoocupació juvenil.