La CTAC-UGT de Catalunya formalitza amb tots els grups parlamentaris la Comissió de Treball Autònom per a la defensa dels interessos del col·lectiu

Cal que es constitueixi immediatament el Consell Català del Treball Autònom

La CTAC-UGT de Catalunya es va reunir ahir dimecres amb els diferents grups parlamentaris (JxC, ERC, PSC, CUP, PPC, En Comú Podem, Ciutadans) per sol·licitar-los la creació immediata d’una Comissió de Treball Autònom que permeti entre totes les parts arribar a propostes viables i sostenibles per al col·lectiu de treballadors i treballadores per compte propi a Catalunya.

Entre les mesures que reivindica la CTAC-UGT de Catalunya destaquen:

• La constitució immediata del Consell Català del Treball Autònom.
  • Dotar els pressupostos ajustats a les necessitats del col·lectiu.
  • Revisar el programa Consolida’t per garantir la supervivència dels projectes per compte propi a Catalunya.
  • Dotar d’ajudes directes a les persones autònomes amb risc d’exclusió social.
  • Injectar ajudes a la contractació estable.
  • Subvencionar a aquells treballadors i treballadores que estiguin en els anys de càlcul de la jubilació perquè puguin augmentar la seva base de cotització i millorar la quantitat destinada a la seva prestació de futur.
  • Assegurar la gestió adequada del fons de reserva per a l’orientació i la inserció professional dels autònoms i autònomes beneficiaris de la prestació per cessament d’activitat. La Generalitat pot sol·licitar un 1% dels ingressos per prestació de cessament d’activitat i gestionar-lo a través del SOC, però encara no l’ha sol·licitat.