La CTAC-UGT denuncia que el govern de la Generalitat ha mentit en la seva aposta pel treball autònom

taller-mecanicoLa CTAC-UGT demana la dimissió del conseller d’Empresa i Ocupació, Francesc X. Mena

Catalunya ha tancat el mes d’abril amb 527.139 treballadors, 3.076 menys a finals de 2011. Cal que ens remuntem fins al 2004 per trobar nivells tan baixos d’autoocupació a Catalunya.

Tanmateix, des de la CTAC-UGT de Catalunya volem destacar com en altres comunitats en què s’han impulsat mesures de promoció no només s’han mantingut el nombre de treballadors autònom -Aragó, Andalusia o País Basc-, sinó que en el mateix període han crescut, com les Illes Balears, amb més de 2.000 autònoms més durant el mateix període.

La CTAC-UGT denuncia el progressiu desmantellament per part de la Generalitat de Catalunya de la xarxa pública de creació d’empreses coordinaes en l’àmbit municipal, així com l’eliminació de totes les polítiques públiques per a la promoció i la consolidació d’emprenedors en l’àmbit català. Més del 80% dels dispositius de promoció territorials han tancat o estan en fase de tancament.

D’altra banda, la CTAC-UGT denuncia l’incompliment sistemàtic del govern, que ha passat de ser durant la campanya electoral el màxim defensor de l’emprenedoria com a generadora d’ocupació a eliminar totes les ajudes i els programes per a la seva promoció. En aquest sentit cal assenyalar l’eliminació del POA (prestació d’Ocupació Autònoma) al gener de 2012, sota la promesa de la seva remodelació, de la que encara no es té cap notícia. A més, Catalunya és l’única comunitat que ha eliminat aquest programa, finançat íntegrament pel Ministeri de Treball.

La CTAC-UGT també vol denunciar la manca de compliment de les mesures de finançament que el Govern havia promès posar en marxa per a finançament d’emprenedors. Aquestes mesures, que havien estat anunciades pel conseller Mena i que havien d’articular-se en el sí de l’Institu Català de Finances, no només no han estat implementades, sinó que a més les partides econòmiques pressupostades estan en via morta sense poder utilitzar-se. En aquest sentit, la CTAC-UGT de Catalunya demana al president de la Generalitat, Artura Mas, que durant la campanya electoral fins i tot es plantejava l’emissió de ‘bons patriòtics’ per finançar emprenedors, que remodeli l’actual ICF perquè sigui realment una eina al servei del finançament i la creació d’empreses en el nostre país.

La CTAC-UGT demana al Govern de la Generalitat que, amb caràcter d’urgència:

1. Cessi el conseller d’Empresa i Ocupació, Francesc Xavier Mena, davant la seva manifesta incompetència per afrontar la situació de desocupació.

2. Deixi d’anunciar lleis d’emprenedors, programes imminents que mai s’acaben de posar en marxa -com Catalunya Emprèn- i comença a realitzar una política integral per l’Emprenedoria i l’Autoocupació que fomenti tots els aspectes essencials que afavoreixen la creació d’empreses (formació, assessorament, assistència tècnica).

3. Doni un impuls definitiu als crèdits mitjançant l’ICF i la seva SGR Avalis per garantir un finançament i liquidesa suficient per al col·lectiu de treballadors autònoms.

4. Continuïi avançant en la creació Express de societats i la simplificació de tràmits burocràtics que impedeixen i coarten l’òptima posada en marxa de negocis.

5. Compleixi els seus acords parlamentaris i posi en marxa el Consell Català de Treball Autònom com a eina de concertació amb el sector, i que porta gairebé dos anys pendent de la seva constitució.