La CTAC-UGT preveu que la nova pujada de l’IVA suposarà el tancament generalitzat de petits comerços

La CTAC-UGT de Catalunya denuncia que l’increment del tipus general de l’IVA del 18 al 21%, i del reduït del 8 al 10%, tindrà efectes molt negatius en l’evolució del comerç minorista.

El comerç minorista fa temps que pateix les dràstiques caigudes de consum que es venen produint des de fa 4 anys. Comerciants i professionals hauran d’assumir amb càrrec a les seves rendes l’increment dels preus dels serveis per mantenir les seves quotes de mercat. A més, l’increment de dos punts en l’IVA reduït afectarà negativament l’hostaleria, el turisme i el transport de viatgers.

Tot això ens fa pensar que es reduiran les perspectives de la campanya d’estiu. I no podem esperar molt més d’una campanya de Nadal que es preveu catastròfica, si a més ve acompanyada per l’eliminació dela paga extra dels funcionaris.

La CTAC-UGT tem que aquestes decisions influeixin negativament en la iniciativa emprenedora que semblava recuperar-se tímidament en els darrers mesos. I, sobretot, perquè ens veurem abocats a un tancament generalitatzat de petits negocis comercials i d’hostaleria després de l’estiu, amenaçats també pels anuncis de l’augment en els impostos de l’electricitat.

Per altre banda, la CTAC-UGT considera que el govern desestima altres decisions fiscals més justes i eficaces, com la imposició de les taxes a les transaccions financeres i l’elevació d’impostos en els trams més alts de les rendes personals i beneficis empresarials.