La delegada del Govern a Catalunya es nega a rebre al Comitè de Inovyn – Solvay

solvay-martorellUns 600 treballadors i treballadores de l’empresa Inovyn – Solvay van assistir ahir a la concentració, davant de la Delegació del Govern de Barcelona, per demanar una solució immediata a la situació d’incertesa en la qual es troben.

Una representació del comitè d’empresa va intentar reunir-se amb la delegada del Govern espanyol a Catalunya, María de los Llanos de Luna, la què no va voler rebre’ls personalment. Amb aquesta actitud demostra la falta d’interès del Govern en defendre el teixit industrial. A més, es va registrar un manifest a la Delegació del Govern on s’explica el rebuig i la condemna per falta de coherència en l’aplicació de la llei, que es concreta en la desproporcionada decisió pressa pel Ministeri d’Indústria, per part dels treballadors i les treballadores.

En el manifest també es demana la creació d’una mesa de diàleg per la confecció d’un pla de viabilitat industrial de futur entre el Ministeri d’Indústria, el Ministeri de Treball, la direcció de l’empresa, les centrals sindicals i el comitè d’empresa amb la finalitat de garantir els llocs de treball. El comitè resta a l’espera d’una resposta o de què la delegada mogui fitxa i mostri una voluntat d’ajudar a la plantilla de l’empresaInovyn – Solvay.

Aquesta ha estat la primera mobilització de la plantilla però no serà l’última, cal recordar que ambdues sancions sumen un import tan elevat que posa en risc la continuïtat d’un total de 12 plantes de l’empresa Inovyn, 500  llocs de treball directes i uns 2000 indirectes.