La direcció d’EDV Packaging aplicarà les taules del conveni col•lectiu, en diferents fases

embassosL’acord aconseguit pel Comitè d’Empresa permet desconvocar les concentracions previstes

La plantilla de EDV Packaging (empresa capdavantera en solucions d’envasat plàstic rígid barrera per a la indústria de l’alimentació a tot el món, amb seu  a Llinars del Vallès) ha decidit abandonar les concentracions dutes a terme durante els darrers dies a l’entrada de l’empresa, després que direcció i Comitè d’Empresa hagin arribat a un acord en relació a l’incompliment del conveni col·lectiu d’indústria química.

La UGT de Catalunya havia denunciat que la direcció d’EDV Packaging, aprofitant l’aprovació de la reforma laboral, havia decidit modificar l’horari de 67 dels seus treballadors sense abonar-los la totalitat de l’import per modificació substancial de la jornada.

L’acord a què han arribat direcció i Comitè consisteix en aplicar les taules de l’article 44 del conveni, que recull treballar en procés continu i abonar el 35% del plus del conveni en tres etapes: la primera, durant aquest mes; la segona, al maig de 2013; i la tercera, al maig de 2014. Les quantitats deixades de percebre durant aquestes tres etapes es calcuraran i s’abonaran en el primer trimestre de 2017.

Tanmateix queda oberta la negociació en 2017 ple que fa a la recuperació de les quantitats de complement personal absorbides per l’empresa en aquests últims anys.

La direcció de la Federació d’Indústria i Treballadros Agraris (FITAG) al Vallès Oriental-Maresme valora de forma positiva l’acord aconseguit, ja que en ell es recullen les retribucions que marca el conveni, i al mateix temps es dóna facilitat a l’empresa perquè ho apliqui sense posar en risc la viabilitat de la matixa per aquesta causa.