La direcció de Coraplax (Granollers) promou la revocació dels tres delegats de la UGT i els acomiada després de tres anys d’assetjament

CoraplaxLa UGT del Vallès Oriental denuncia que la direcció de Coraplax (Granollers), especialitzada en la fabricació de vàlvules de plàstic, ha acomiadat finalment els tres delegats de personal del nostre sindicat que portava tres anys assetjant laboralment. El nostre sindicat ha convocat una concentració de suport als tres treballadors a la porta de l’empresa el proper dijous, 27 de setembre, a les 10 hores, quan recullin la quitança.

L’any 2009, els tres delegats ja van ser suspesos de sou i lloc de treball acusats d’abús d’hores sindicals, una acusació que va ser impugnada pel gabinet jurídic de la UGT i desestimada pel Jutjat Social, que va dictaminar a favor dels tres delegats i va obligar l’empresa a retirar la sanció.

Des d’aquell moment, la direcció de Coraplax ha continuat emprant diverses estratègies per minar moralment aquests treballadors: canvis de lloc de treball, pujades salarials individuals a la resta de treballadors i no a ells, crítica de la seva activitat sindical davant la resta de treballadors, etc.

L’assetjament ha culminat amb la revocació dels tres delegats, promoguda per la pròpia empresa. A l’agost, va aparèixer al taulell d’anunci de la direcció de l’empresa una nota en què es criticava la manera d’actuar dels delegats de la UGT i s’exigia la seva dimissió abans del 30 de juliol o, en cas contrari, s’intentaria la seva revocació. Després de mesos generant conflicte entre els delegats i la resta de la plantilla -44 treballadors-, el passat 3 de setembre es va produir la seva  revocació, que ha estat impugnada pels serveis jurídics del nostre sindicat.

Un cop aconseguit que els tres treballadors perdessin l’empara legal per la seva condició de delegats, l’empresa els va enviar el passat divendres la carta d’acomiadament, que es farà efectiu aquest dijous, al•legant “baixada de rendiment laboral”.

Entre d’altres, els delegats havien denunciat la direcció de Coraplax davant la Inspecció de Treball per la incorrecta extracció de fums, la manca de neteja de les fonts d’aigua i la manca de prevenció de riscos laborals.