La direcció de les nuclears d’Ascó i Vandellós i les seves empreses auxiliars signen un acord que posa fi a conflicte existent des del maig

Compromís perquè els treballadors de les subcontractes no pateixin cap pèrdua de condicions laborals i salarials en casos de subrogació

Aquest matí s’ha signat un acord entre la direcció de les centrals nuclears d’Ascó i Vandellós (ANAV) i els representants sindicals de la UGT i CCOO de les empreses col·laboradores que permet solucionar el conflicte que es mantenia des del mes de maig i que va provocar la convocatòria de dues jornades de vaga al juny. Ahir, les assemblees de treballadors van ratificar majoritàriament el preacord a què es va arribar dimecres.

Amb aquest acord, la direcció d’ANAV posa en valor la feina dels treballadors i les treballadores de les empreses subcontractades i es compromet a què no pateixin cap pèrdua de condicions laborals i salarials en casos de subrogació.

A més, es crearà una comissió de seguiment que faciliti la interlocució i que faci seguiment de l’acord en els següents aspectes: processos de subrogació, abonaments del plus de recàrrega, i tot el que estigui relacionat amb el contingut de l’acord. La primera reunió de la comissió, de la qual ja s’ha fixat la composició paritària, tindrà lloc el proper dia 14 de novembre.

Actualment les dues centrals nuclears tenen subcontractades una trentena d’empreses amb més de 1.300 treballadors i treballadores, per sobre de la plantilla pròpia d’ANAV (un miler d’empleats). Els serveis externalitzats són molt diversos, des del manteniment industrial i elèctric fins a l’enginyeria, passant per la neteja industrial i de locals.