La Direcció de TV3 liquida el conveni col·lectiu després de 30 anys

tv31Després de 30 anys de conveni, la Direcció de Televisió de Catalunya ha decidit liquidar-lo definitivament.  El comitè d’empresa de TVC i la Direcció s’han reunit avui per última vegada sense assolir cap acord que pogués donar continuïtat a les negociacions del 13è Conveni Col·lectiu de Televisió de Catalunya. Els representants de la Direcció han decidit unilateralment que no volien allargar la ultraactivitat del conveni i que, per tant,  tancaven definitivament la porta a seguir-lo negociant.

Els representants de la Direcció han insistit en què tota la plantilla s’havia de retallar el sou base i l’antiguitat per fer front a la retallada de 15 milions d’euros, que és la diferència del pressupost d’aquest any respecte a l’import del capítol 1 de l’any passat.  Aquesta retallada passava forçosament per la disminució del sou base i l’antiguitat en un percentatge per determinar i han proposat que la resta es podria compensar amb retallades a la nòmina variable, però que el total de la retallada havia de sumar un 13%.

Els representants dels treballadors s’han reafirmat en què entenien que s’havia de fer una reducció en la massa salarial, però que no volien condicions de cap mena, és a dir, que la Direcció imposés una reducció al sou base i l’antiguitat. El comitè entén que hi ha altres aspectes de la massa salarial que s’han de tocar primer, com complements fora de conveni, sous alts de la part de la direcció o variables, i que sense fer una “neteja prèvia” no estaven disposats d’entrada a tocar els sou base i l’antiguitat dels treballadors, que ja porten una reducció del poder adquisitiu d’un 35% en poc més de tres anys (comptant les reduccions de sou, l’increment d’horari, la congelació de l’IPC, l’eliminació d’una paga extra i la supressió de conceptes socials).

Arribats a aquest punt, la Direcció ha donat per acabades les negociacions i ha anunciat que TVC es quedava sense conveni col·lectiu. No han aclarit, però, en quina situació es troben els treballadors ara ni quin conveni els empara. El que sí han afirmat és que de moment es seguirà aplicant el conveni però han volgut que quedés clar que les negociacions del 13è Conveni de TVC s’havien acabat.

La reunió s’ha produït aquest matí. A la tarda s’ha convocat una assemblea en la qual s’ha informat als treballadors de la situació i s’ha votat per àmplia majoria fer vaga els següents dies:

VAGA DIUMENGE: de 12h a 00h, per afectar la Gala dels VI Premis Gaudí.

VAGA DILLUNS: de 12h a 02h de la matinada de dimarts.

El proper dilluns, a les 12 hores, s’ha convocat una nova assemblea on es plantejaran més accions, entre les quals hi ha la proposta d’una vaga indefinida. Aquesta proposta es votarà en referèndum dijous vinent.