La farmacèutica Palau Pharma presente un ERO per acomiadar el 62% de la plantilla

La direcció de Palau Pharma (Palau – Solità i Plegamans, Vallès Occidental), filial de recerca i desenvolupament farmacèutic del Grup Uriach, ha comunicat al comitè d’empresa la presentació d’un expedient de regulació d’ocupació per acomiadar 53 treballadors d’una plantilla de 86 (el 62%). Aquesta mesura suposa l’eliminació de la pràctica totalitat del personal científic de l’empresa.

En una assemblea celebrada avui, la plantilla ha secundat la proposta del comitè d’empresa (format en la totalitat per delegats de la UGT de Catalunya) d’iniciar una mobilització sostinguda, amb la convocatòria d’una vaga indefinida a partir del dia 21 d’octubre, com a resposta a la mesura plantejada per la direcció i a la manca de propostes concretes que eliminin o atenuïn l’impacte social de l’ERO.

Un dels darrers projectes en el que participa Palau Pharma és un consorci d’investigació -Neogenius- juntament amb les empreses Almirall, Laboratorios del Dr. Esteve i Proteomika, pel qual va rebre ajudes públiques de gairebé 3 milions d’euros durant els exercicis 2008 i 2009.