La FESP-UGT denuncia el col·lapse en la gestió de la Seguretat Social

seguretat-socialNomés el voluntarisme i la responsabilitat dels treballadors i les treballadores fan que la gestió encara es mantingui

La crisi del sistema de pensions no és l’únic problema de la Seguretat Social. El col·lectiu de treballadors i treballadores que cada dia s’encarrega que es recaptin les quotes i es paguin la prestacions, per desídia dels últims governs, s’ha anat reduint i envellint fins a haver de tancar oficines i privar als propis treballadors dels seus drets laborals per seguir prestant un servei que amenaça amb col·lapsar en breu, si no es prenen mesures.

Hem estat anys sense renovació de les plantilles que per causes naturals s’han anat reduint: jubilacions, canvis de lloc de treball, defuncions etc. I els que encara continuen no han estat reorganitzats d’una manera raonable. Per aquesta raó, el servei es veu afectat per raons òbvies.

Els gestors han volgut mantenir, a costa de l’explotació dels treballadors, la mateixa assistència i atenció al públic, sense importar-los les penoses condicions amb què pressionen els treballadors.

Des de la FeSP -UGT de Catalunya creiem que, si seguim així, serà impossible seguir amb la gestió de la Seguretat Social. La manca de reposició dels efectius, dels quals només en el 2015 s’han perdut més d’un miler, sent previsible una progressió geomètrica en el proper exercici donada la mitjana d’edat de la plantilla que ronda els 55 anys, serà el que farà que no gaire tard no hi hagi el personal necessari per gestionar aquest servei.

Només el voluntarisme i la responsabilitat dels treballadors i les treballadors, que supleixen l’abandonament de responsables polítics del sistema, fa que la gestió es mantingui.

La FeSP UGT ens hem dirigit al recentment ratificat Secretari d’Estat Seguretat Social (SESS), Tomás Burgos, per reclamar en aquesta la seva nova etapa al capdavant de la Direcció de la Seguretat Social les mesures que són necessàries i que no va aplicar en l’anterior.

Obscurantisme en matèria retributiva, irregularitats en la provisió de llocs, retallades als pressupostos d’Acció Social i Formació, així com l’absència de Direcció general en matèria de personal, són aspectes que també denuncia la FeSP UGT com a xacres del sistema que contribueixen a agreujar el problema, i aproximen un moment crític en el qual, si no es prenen les mesures que reclamem a la Secretaria d’Estat, no serà sostenible la gestió de la Seguretat Social.