La FETE-UGT alerta del perill de col·lapse imminent del sistema educatiu català

aulaAvui, el sindicat oferirà una roda de premsa per explicar la situació límit que es viu en el servei públic educatiu

La secretària general de la Federació de Treballadors de l’Ensenyament – FETE-UGT de Catalunya, Amparo Burgueño, i el secretari de Comunicació de la FETE-UGT de Catalunya, Joan Puntí, alerten en roda de premsa del perill de col·lapse imminent que viu el sistema educatiu català.

En aquesta roda de premsa es denunciarà el progressiu deteriorament de les condicions laborals dels treballadors i les treballadores del servei públic educatiu, que han perdut en quatre anys un 25% del seu poder adquisitiu. A banda d’això, el sistema ha patit en aquest període retallades de recursos que posen en perill imminent la seva qualitat: hi ha 40.000 interins i susbtituts, s’han incrementat les ràtios en tots els nivells, supressió de tècnics d’educació infantil, i l’existència d’un centenar d’escoles en barracons. En aquest sentit, reclamem al futur govern català un canvi de posicionament i la represa d’un diàleg social trencat des de fa quatre anys.

D’altra banda, exigim als partits polítics que concorren a les eleccions generals del proper diumenge més rigor i diàleg a l’hora de presentar les seves propostes en l’àmbit educatiu.