La FETE-UGT de Catalunya organitza demà dissabte un debat sobre la jornada escolar i les seves repercussions sociològiques

jornada-flexible“Jornada flexible a l’escola, decidim entre tots”

Aquests darrers anys, el debat sobre quin és el tipus de jornada escolar idoni a cada centre ha rebrotat amb més intensitat, potser per la implantació com a prova pilot de la jornada intensiva a primària en alguns centres educatius de Catalunya.

A la UGT de Catalunya, com a sindicat de classe que vetlla pels interessos dels treballadors i les treballadores de tots els sectors laborals del país, som conscients que qualsevol modificació en l’organització del món educatiu afecta de manera directa el seu entorn. En aquest sentit, tenim clares dues coses: en primer lloc, que cal defensar l’autonomia de la comunitat educativa d’una escola a l’hora de decidir el model d’organització que més els convé; en segon lloc, entenem que el millor camí per prendre aquestes decisions és el diàleg.

Dins del marc de debat que s’obre amb la situació actual, i amb la voluntat d’aprofundir-hi amb rigor, la FETE-UGT de Catalunya ha organitzat el col·loqui “Jornada flexible a l’escola, decidim entre tots”, on experts en totes les àrees involucrades es donaran cita per debatre sobre la jornada escolar i les seves repercussions sociològiques.

La jornada se celebrarà demà, 5 de març, a partir de les 9:45 hores, a la sala d’actes de la UGT de Catalunya. El programa és el següent:

• 9:45 hores. Benvinguda a càrrec d’Amparo Burgueño, secretària general de la Federació d’Ensenyament de la UGT de Catalunya.
  • 10:15 hores. El moderador de la jornada, Jesús Martín, n’explica el guió.
  • 10:20 hores. Intervenció Laura Domingo, professora de la UVIC-UCC.
  • 10:30 hores. Intervenció Àlex Castillo, president FAPAC.
  • 10:40 hores. Intervenció Mònica Nadal, director de recerca Fundació Jaume Bofill.
  • 10:50 hores. Intervenció Fabián Mohedano, diputat al Parlament de Catalunya i promotor de la iniciativa per a la reforma horària.
  • 11:00 hores. Intervenció Enric Nadal, director de l’Escola Pau Vila d’El Papiol.
  • 11:10 hores. Intervenció Eva Gajardo, secretària nacional UGT de Catalunya.
  • 11:20 hores. Torn de rèplica dels ponents.
  • 12:00 hores. Preguntes dels assistents.
  • 12:45 hores. Intervenció Jordi Miró, director general d’Atenció a la Família i la Comunitat Educativa.
  • 13:00 hores. Cloenda a càrrec de Camil Ros, secretari Política Sindical de la UGT de Catalunya.

La jornada és oberta als mitjans de comunicació.

‘Jornada flexible, decidim entre tots’

DIA: dissabte, 5 de març.
HORA: a partir de les 9:45 hores.
LLOC: Sala d’Actes de la UGT de Catalunya. Rambla de Santa Mònica, 10. Barcelona.