aula

Hi ha col·lectius de treballadores ( perquè la gran majoria són dones) que malgrat depenen de l’ administració tenen una feina totalment precària, un exemple és el de les mal anomenades “vetlladores en els centres educatius”.

Les “vetlladores” de les nostres comarques són persones que depenen de les hores i el centre que els indica el departament d’ educació. Però estan contractades per les empreses que han guanyat el concurs públic, un concurs que cada any té més caràcter economicista i que retalla les hores de treball per abaratir-ho.

Davant aquesta situació, la UGT i les vetlladores reivindiquem:

1/ Canvi del nom de “vetlladores” per “auxiliar d’ educació especial “. Ja sabem que el nom no fa la cosa però també ajuda. El nom de vetlladores no existeix ni en les categories professionals dels convenis ni representa en cap cas la tasca que tenim encomanada.

2/ L’ atenció als infants amb dificultats ha de ser intensiva i continuada. No és possible que el Departament d Educació any rere any abarateix el cost del concurs atenent nomes la part econòmica i no vetllant per la qualitat .

3 / Les empreses del sector han de tenir en compte que els usuaris i clients son infants escolars i que el tema que tracten és l’ educació, és per això que estem totalment en contra del plantejament que estan fent amb les treballadores. Després de 5 anys consecutius de guanyar el concurs a base de retallar hores a les treballadores, per primera vegada ara plantegen un article 41 per acomiadament de treballadores per raons econòmiques o organitzatives..

Està en joc la qualitat de l’ educació, i les treballadores d’ aquest sector estem en centres públics i concertats, per tant la darrera responsabilitat correspon al Departament d’educació a qui dirigim també les nostres reivindicacions.

Som un col·lectiu de treballadores necessàries no solament pels nostres usuaris, que són alumnes amb dificultats , sinó també pel professorat i els pares d’ alumnes, per això les nostres reivindicacions són i han de ser de tota la comunitat educativa, per la millora de l educació.

FETE- UGT com a sindicat de classe, donem suport a les mal anomenades “vetlladores” i exigim que es tinguin en compte les seves reivindicacions com un bé pel professorat i l’ alumnat de la nostra demarcació.

Un comentari a “La FETE-UGT de comarques gironines reclama la dignificació del treball dels auxiliar d’educació especial

1. Com a mestra d’educacio especial penso que també s’hauria de reivindicar la formació (inicial i permanent) de les auxiliars d’educacio especial i que sapiguen quines son les seves funcions dins dels centres educatius a les empreses que les contracten, perque atenen a alumnat amb Nee.
    Perdoneu per la manca d’accents, pero us escric amb una tablet.