La FETE-UGT exigeix la suspensió immediata de l’exigència del certificat de penals per inscriure’s a la borsa d’interins de personal docent

aula
El nostre sindicat exigeix també explicacions per la manca de coordinació i informació i, si cal, que es depurin responsabilitats

Una nit més, i ja en són unes quantes, centenars de professores i professors han fet cua davant la seu de la Gerència Territorial de Justícia a Catalunya, al carrer Garcilaso de Barcelona. A les 21 hores arribaven els primers, als quals s’ha anat sumant gent que companys de la UGT han acompanyat al llarg de la nit. Les cues d’aquest matí superaven fins i tot les que hem pogut viure aquests darrers dies. Com és sabut, les cues responen a la demanda, per part del Departament d’Ensenyament, del certificat de penals per inscriure’s a la borsa d’interins.

Les imatges són tercermundistes, amb desenes de persones dormint amb mantes al carrer per protegir-se del fred que ha fet aquesta nit. En cap moment, al llarg d’aquests dies, s’ha presentat a la seu de Justícia cap càrrec del Departament d’Ensenyament per donar explicacions. En cap moment s’han donat instruccions clares per aturar aquest despropòsit ni s’han implantat mesures per agilitzar els tràmits si com sembla no hi havia intenció d’aturar el procés. La pressió del sindicat ha servit, tot just, per allargar uns dies més el termini de presentació del certificat. Un certificat, per cert, que molt probablement serà ja obsolet quan finalment el Departament d’Ensenyament contracti aquestes interines i interins.

El pitjor, però, és que les informacions que arriben són contradictòries. Oficialment i segons el Departament d’Ensenyament l’única oficina a Catalunya que pot emetre aquest certificat és la Gerència Territorial de Justícia, però segons informacions que arriben del Ministeri de Justícia, sembla que aquest certificat el pot emetre qualsevol organisme públic. Fins i tot tenim constància que l’Ajuntament de Barcelona ha ofert les seves instal•lacions i el seu personal per agilitzar el procés sense obtenir resposta.

Malgrat tot això les cues continuen i, vista la passivitat del Departament d’Ensenyament, continuaran encara la setmana vinent. Ens trobem davant d’un cas evident d’incompetència i mala gestió dels poders públics de la qual entenem que han de donar comptes. La UGT exigeix la suspensió immediata de l’exigència del certificat de penals per inscriure’s a la borsa d’interins de personal docent del Departament d’Ensenyament. Exigim també explicacions per la manca de coordinació, informació clara i fiable i pel caos que ha provocat aquesta situació i, si cal, que els responsables assumeixin les responsabilitats que els corresponguin.