La FICA-UGT de Catalunya reclama la incorporació de la responsabilitat social en el pacte nacional per a la indústria i més inversió pública per al sector de la construcció

Tematicas de Trabajadores construccion de edificios

La nova Federació d’Indústria, Construcció i Agro de la UGT de Catalunya, constituïda amb en el congrés celebrat durant els passats 21 i 22 des setembre, ha enviat a diferents institucions –govern de la Generalitat, patronals, fundacions, empreses- dues cartes en què vol mostrar quines són les urgències més importants que cal afrontar en dos sectors estratègics per a l’economia catalana: la indústria i la construcció.

Pel que fa a la indústria, FICA-UGT de Catalunya trasllada als seus interlocutors la importància que té per a la federació que el pacte nacional per a la indústria inclogui com a element de treball l a responsabilitat social, o en el seu defecte, es tingui en compte de manera transversal en la resta de punts de treball.

Així mateix, el nostre sindicat mostra la seva preocupació per la pèrdua en el pes en l’economia catalana del sector industrial, que suposava el 20% dels llocs de treball l’any 2007 i que al 2016 passa a ser del 16%. Una disminució ocasionada en gran mesura per la implementació de la reforma laboral, que ha facilitat l’entrada de les empreses multiserveis.

Llegiu la carta enviada a les institucions en relació al Pacte Nacional de la Indústria

D’altra banda, el congrés constituent també va aprovar diverses resolucions del sector de la construcció a Catalunya, un sector que creiem que ha estat i serà el motor del creixement econòmic del nostre país. Des de la FICA-UGT de Catalunya instem les institucions a abordar, amb caràcter d’urgència, la necessitat de dotar el sector de la construcció amb més inversió pública, que hauria de destinar-se a infraestructures, habitatge i un pla de xoc en la rehabilitació.

Llegiu la carta enviada a les institucions en relació al sector de la construcció.