La FSP-UGT de Catalunya exigeix un canvi radical i immediat en la política sanitària del Govern

hospita-trueta-gironaEl Govern de Catalunya ha endegat un procés de privatització a Lleida, sense cap mena de debat Parlamentari ni transparència, en una decisió prou rellevant que suposa el canvi del model sanitari consensuat l’ any 1990. La Federació de Serveis Públics de la UGT de Catalunya entén que el procés vulnera la llei de creació de l’ICS (Institut Català de la Salut), que garanteix l’equitat i l’equilibri del sistema sanitari.

Si el Govern català decideix fragmentar l’ICS a favor d’empreses privades -de les quals havia estat el màxim responsable l’actual conseller de Salut- tindrà a la UGT de Catalunya sempre en contra.
Davant les notícies aparegudes sobre la retallada del pressupost dels hospitals, denunciem la insostenible situació de la sanitat catalana, que en aquests moments es manté gràcies als professionals. Les llistes d’espera han augmentat de forma alarmant, es continuen tancant llits, quiròfans i tot tipus de serveis sanitaris fonamentals per als ciutadans.

Hem de recordar al Govern de la Generalitat que la sanitat la paguem tots els ciutadans de Catalunya i l’actual model és fruit del consens i l’esforç de molts anys per part de polítics, professionals, sindicats i la societat civil catalana.

Les polítiques iniciades pel Govern porten la sanitat pública cap a un sistema de copagament amb una cartera de serveis de beneficència, el que podria obrir un mercat molt important a les asseguradores mèdiques en detriment d’una sanitat pública de qualitat i universal.
Per tot plegat, la  FSP – UGT de Catalunya demana un canvi radical i immediat en la política sanitària del Govern de Catalunya i crida a la mobilització de tots els ciutadans per protegir la seva salut i a recolzar totes les accions que els nostres delegats i delegades duguin a terme en defensa de la sanitat pública catalana.