La Funció Pública utilitza la nova realitat com a excusa per menysprear les empleades i els empleats públics

Després de la reunió de la Mesa General de la Funció Pública matinguda ahir, la UGT de Catalunya lamenta que hagi estat impossible arribar a un acord pel que fa a la reincorporació progressiva als centres de treball, teletreball i altres mesures organitzatives d’aplicació al personal al servei de l’Administració de la Generalitat de Catalunya amb motiu del coronavirus SARS-CoV-2.
La Funció Pública ja estava treballant sobre aquest tema des de fa un mes i només ha donat als sindicats 24 hores per negociar i fer les aportacions, dues reunions, sense cap més possibilitat, sense modificar pràcticament la proposta original i sense afegir cap de les propostes efectuades. Demanant un xec en blanc per fer i desfer segons la seva voluntat.

Des de la UGT de Catalunya hem fet un esforç per arribar a un acord. Les nostres demandes, però, no han estat tingudes en compte i, per tant, hi haurà un acord de govern sense cap proposta dels sindicats. La Funció Pública pretenia imposar el règim de treball a torns de matí i tarda, habilitar horaris especials sense especificar quins serien, limitar el gaudi de les vacances, els dies d’assumptes personals, poder moure treballadors entre centres i horaris dins de la mateixa localitat, canviar funcions…

El document “per a una nova realitat” no tenia una vigència determinada i excloïa de l’acord el personal estatutari i el personal docent, dos sectors fonamentals. En la nostra proposta demanàvem descentralitzar les mesures i que fos cada mesa sectorial, departament o organisme, d’acord amb la represnetació sindical, les que implantessin les mesures i les fases, tenint en compte sempre els comitès de seguretat i salut. Que les decisions importans fossin de proximitat. En cap moment hem tingut cap garantia que això fos possible.

Per a nosaltres compartir teletreball amb treball presencial és indispensable, i per això hem signat diversos acords sobre aquesta qüestió. El gran problema rau en l’obligatorietat d’incorporar-se prsencialment en unes condicicions que no asseguren les mesures de seguretat i que, a més, deixen en mans exclusivament de l’administració la jornada, els horaris, els règims de torns, el lloc de treball on has de prestar el servei, i el gaudi de les vacances i els permisos, que queden pràcticament supeditats a les necessitats del servei.

Per al nostre sindicat és inassumible que l’administració pugui fer el que vulgui amb qualsevol persona i, per tant, hem decidit no signar cap acord que faciliti mesures que poden resultar lesives per al conjunt del personal i que tenen una gran incidència directa en la seva vida diària. Hem proposat a Funció Pública donar més temps a la negociació per trobar més punts favorables i treure els desfavorables, preò ha estat refusada. Volien un acord immediat i, en aquestes circumstàncies, s’ha trencat la negociació.

Lamentem una vegada més aquest mètode de negociació pel qual un part vol signar un acord de moltíssima importància d’avui per a demà, no fent cas de les nostres propostes i en termes que resulten inadmissibles.