La fundació de l’Hospital de Sant Pau té un patrimoni de 1.200 immobles

El comitè d’empresa demana als patrons que es facin càrrec del deute de 10 milions de l’hospital abans d’aplicar un ERO

Els treballadors acamparan aquesta nit al vestíbul de l’hospital

Aquest migdia s’ha celebrat una assemblea amb la participació de 500 treballadors i treballadores de l’Hospital de Sant Pau en què el comitè d’empresa ha informat sobre la reunió d’ahir a la Inspecció de Treball.

A l’assemblea s’ha decidit iniciar una sèrie de mobilitzacions contra l’ERO que vol aplicar la gerència de l’hospital i que afectaria uns 1.500 treballadors. Per començar, els treballadors iniciaran aquesta nit, a les 21 hores, una “jornada de reflexió nocturna” acampats al vestíbul de l’hospital.

A més, una part de la plantilla ha decidit que, si la gerència tanca els divendres les consultes externes, ells mateixos trucaran els pacients i els atendran, i després facturaran aquestes visites a l’hospital.

El comitè d’empresa torna a demanar als patrons de la Fundació de Patrimoni de l’Hospital de Sant Pau que es facin càrrec dels 10 milions d’euros de dèficit que la gerència diu que té l’hospital, abans que fer que ho paguin els treballadors i les treballadores a través d’un ERO.

Segons dades aconseguides pel nostre sindicat, la Fundació de Patrimoni és propietària d’uns 1.200 immobles que té llogats. L’any 2006, quan només posseïa 700 habitatges, la pròpia Fundació valorava el seu patrimoni en 261 milions d’euros. El patronat de la Fundació de Patrimoni està format per tres representants de la Generalitat, 1 de l’Ajuntament de Barcelona i 1 de l’Arquebisbat de Barcelona.

L’ERO presentat per la direcció de l’Hospital de Sant Pau preveu una suspensió d’ocupació durant 15 dies per a 1.428 treballadors i de 15 mesos per a uns altres 63 treballadors. La mesura provocarà també el tancament d’una planta de 36 llits (sumats als 44 anteriors), de tres sessions diàries de quiròfans, i el tancament d’un dia a la setmana de l’activitat a la majoria de consultes externes i hospitals de dia (amb excepció d’onco-hematologia), a més d’una reducció del 66% de l’activitat dels divendres de radioteràpia i medicina nuclear, entre d’altres.